۱۳۹۴ شهریور ۱۸, چهارشنبه

مقاله ی: 32

سازوکار انکار، در افق زوال

یادم هست که قبل از انقلاب گهگاه در حلقه مومنین بازاری و کسبه بولتن هایی چاپ و پخش می شد. این بولتن های یک تا ده دوازده برگی غالبا روی کاغذ های نامرغوب ارزان قیمت با شیوه چاپی بسیار خامدستانه تدارک شده و در تیراژی بسیار محدود پخش می شدند. محتوای این بولتن ها اخبار شاخدار بود، مثل این که آدم بی نام و نشانی در فلان جا حضرت حجت را دیده، یا فلان خارجی (همیشه اروپایی یا اروپایی تبار) در حرم امام رضا شفاگرفته و به اسلام مشرف شده وبعد به خدمت حضرت حجت درآمده و از این قبیل.اما یکی از این بولتن ها را خوب یادم هست که قریب به ده صفحه بود و از منبع ناشناسی، که اصرار داشت معتبرش جلوه بدهد، با آب و تاب فراوان خبر از یافته شدن بقایای کشتی حضرت نوح در ارتفاعات آرارات را می داد که توسط یک گروه از باستان شناسان اتحادشوروی پیدا شده بود. اما نکته اصلی در این بود که می گفت دانشمندان شوروی توانسته بودند نگاره های حک شده روی بدنه بیرونی این کشتی چوبی را بخوانند که از چهارکلمه تشکیل می شد: علی، فاطمه، حسن و حسین! بولتن ادعا می کرد که دانشمندان اتحاد شوروی پس از خواندن این نگاره، موضوع یافتن این کشتی را "فوق محرمانه" کردند ولی یادم نیست که آن بولتن گفته بوده باشد که اگر قضیه محرمانه شده بود، چطور به دست مومنین بازارتهران افتاده بود که توی بولتن چاپش بکنند!

این را داشته باشید تا یک خاطرۀ بکلی متفاوتی را نقل کنم. یکی از روزها که در آمریکا بودم، کانال موسیقی کلاسیک رادیو وعده داد که فلان شب یک اجرایی استثنایی از سمفونی نهم بتهوون را پخش خواهد کرد. این اجرا در یکی از شب های سال 1944 در شهر برلین - در آخرین روزهای  پیش از سقوط رایش - توسط ارکستر فیلارمونیک برلین به رهبری فورت واینگلر اجرا و ضبط شده بود. این اجرا که به دستور گوبلز تدارک شده و شخص هیتلر هم در آن حاضر بود، به صورت زنده از طریق امواج کوتاه رادیو برلن پخش جهانی هم شده بود. اما جالب تر از همه آن بود که در جریان موومنت آندانته این سمفونی که موسیقی با آوایی آرام و کم طنین در جریان بود صدای توپخانه ارتش سرخ را که به دروازه های برلین رسیده بود می شد شنید. این نکته را گویندۀ رادیو پیش از پخش هم تذکر داده بود تا شنوندگان توجه کنند.

لابد می گویید که این دو روایت چه ربطی به هم، و این دو چه ربطی به محتویات وبسایت زیر دارد؟ ربطش در واکنش انسان به احساس پاک باختگی است. توجه کنید که شیعه در میان مسلمانان از دشمنی رنج نمی برد بلکه از بی اعتنایی نسبت به خود خشمگین است. این بی اعتنایی برخاسته از شکست کامل شیعه در جلب توجه اهل سنت نسبت به مدعیات خود بوده است، که این خود، ناشی از بی پایگی مدعیات آنان در هندسه درونی مسلمانی است. البته این همۀ مشکل شیعه هم نیست. شیعه، درپی این مورد بی اعتنایی واقع شدن، از روند عمومی فکر دینی مسلمانان هم غایب شد و ناگزیر روند فکری ای از آنِ خود پرداخت. توجه کنید که شیعه تا پیش از صفویه اقلیتی نه چندان درحساب بود که در گوشه و کناردنیای مسلمانان  پراکنده بودند و بین خودهاشان هم اختلافات و رقابت های عمیق و عدیده ای در جریان بود. "امامیه" تنها یکی از فرقه های این شیعۀ خارج از حساب بودند که در جنوب عراق و برخی هم در جنوب لبنان و در یکی دو شهر ایران حضور داشتند. حالا می توانید تصور کنید که جزء بسیار کوچکی از یک فرقه کوچک اگر بخواهد روند فکری از خود داشته باشد این روند تا چه میزان کم مایه و تُنُک بنیه از آب در می آید. چنین هم شد، والا نیازی به دم و دستگاه عریض و طویل دروغ سازی و گزافه پردازی مجلسی ها در زمان صفویه نمی بود تا برای این فرقه بی مایه، "مایه" تدوین کنند. در این میان "مهدی موعود" یکی از اسباب اطمینان بخشی برای درونیان این فرقه مهجور بود تا به افرادشان بگویند اگر ما کم هستیم واگر مورد بی اعتنایی هستیم و اگر چنته مان از حرف حساب خالی است (این یکی را البته به زبان نمی آورند) اما دست آخر ما پیروزیم چوم "مهدی" مال ماست! اتفاقا سرمایه گذاری روی "مهدی" هم در بدترین روزگار امامیه واقع شد وقتی که حسن عسگری و برادرش جعفر برای ریاست به جان هم افتاده بودند. در این دعوا، طرف ضعیف و در حال باخت - یعنی حسن عسگری- بود که چنین قماری کرد و البته بُرد.

"انکار" از مکانیسم های دفاع روانی است و معمولا هم در وخیم ترین اوضاع مورد استفاده قرار می گیرد. در موقعیت "انکار"، فرد یا گروه، ارتباط خود با واقعیت موجود (که نه تنها نامطلوب است بل حاکی از زوال نزدیک هم هست) را از دست می دهد تا در سپهری خیالی و بکلی جدا از واقعیت، خود را پیروزمند یا در آستانۀ پیروزی ببیند. اجرای کنسرتی، آن هم اثری با پیچیدگی های لجستیکی سمفونی نهم بتهوون، آن هم با پخش زنده رادیویی در سطح جهان، در شرایطی که دشمن پشت دروازه های شهر اردو زده و شهر زیر آتش توپخانۀ اوست و مردم شهر نان و آبی برای بقا نمی یابند، مصداق همان "انکار" ای است که گوبلز خبرۀ آن بود. همین طور پدیده احمدی نژاد و داعیه مهدویت قریب الظهور او و ادعای "مدیریت جهان" از جانب کسی که لیاقت مدیریت همپالگی های خودش را هم ندارد آن هم در متن نظامی که سال هاست که در میدانی ای وارد نشده مگر آن که رسوای خاص وعام شده است، بازهم مصداق "انکار" است. بولتن های تبلیغی و تبشیری مومنین بازاری قبل از انقلاب که "زیست بوم فرهنگی" خود را در مسیر زوال می دیدند و افسانه پردازی می کردند که چنین و چنان شده و خواهد شد، هم از مصادیق "انکار" بود.
حالا با این مقدمه، محتویات پیوست شده در پایین از یک سایت مهدوی رابخوانید. نمی دانم خواهید خندید یا دل آشوبه خواهید گرفت. اما آن اعلامیه آخری برای معرکه گیری در تبریز از همه جالب تر است به ویژه آن "ارکستر با آهنگ های مجاز" اش که بکلی منوکشته!  

          
سه‌شنبه، تیر ۰۲، ۱۳۹۴
آمریکایی ها سخنان شعیب بن صالح یا همان احمدی نژاد را در باره امام زمان تایید کرده اند




خبرهایی که این روزها از گوشه و کنار میرسد سخنان احمدی نژاد را درباره تلاش غربی ها برای دستگیری امام زمان تایید می کند . بنا بر اسناد بدست آمده ، امام زمان بارها از دامهایی که صهیونیست ها و آمریکایی ها برای دستگیری اش گسترده بودند با قوه مافوق بشری گریخته و آنها را مات و مبهوت کرده است .
ترس از ظهور منجی ، خواب را بر استکبار جهانی حرام کرده است و  بدین منظور نیروهایی مخصوص را در عراق و عربستان و دیگر ممالک اسلامی گسیل کرده اند تا هر چه زودتر دستگیرش کنند .


به گزارش «شیعه نیوز» ، اهميت مسئله ظهور منجي و قيام حضرت مهدي (عجل الله تعالی فرجه) در اقدامات صهيونيسم بين‌ الملل و به خصوص دولت آمريكا امري غير قابل انكار است.

كرسي‌هاي فعال شيعه‌شناسي و اسلام‌شناسي وابسته به سازمان سيا از مدت‌ها پيش با رصد وقايع جهان و انطباق آن با علائم ظهور حضرت مهدي (عجل الله تعالی فرجه)، نزديك بودن آن را گوشزد كرده‌اند.

هراس صهيونيسم از ظهور منجي شيعيان با نشانه‌هايي كه از جنگ و حكومت وي در احاديث شيعه آمده منجر به اقداماتي شده كه به طور نامحسوس نيروهاي آمريكايي را به مناطق حساس شيعيان كشانده است.

مطالعات تاريخي نشان مي‌دهد سابقه توجه دولت‌هاي استعماري به مسئله ظهور از گذشته به طور جدي وجود داشته است؛ به عنوان نمونه، نخستين پايگاه آمريكا در دوران رضاخان، روي تپه‌اي مشرف به منطقه طالقان بنا شد، چرا كه در برخي روايات از اين منطقه و مردمان آن در بحث علائم ظهور نام برده شده است.

اما بيشترين تمركز نيروهاي آمريكايي بر دو كشور عربستان و عراق بوده و حتي پس از حمله به عراق به بهانه آزادي مردم، توجه به مناطق مهم شيعيان از همان ابتدا شروع شده است.

اظهارات برخي از زندانيان آزاد شده از ابوغريب مبني بر بازجويي‌هايي پيرامون حضرت حجت مويد اين مطلب بود كه نيروهاي آمريكايي مصرانه به دنبال يافتن مهدي شيعيان هستند.

از سويي احداث پايگاه نظاميان آمريكا در نزديك‌ترين منطقه به مسجد سهله از ديگر اقدامات آنان است؛ به خصوص آنكه در حمله نظاميان به اين مسجد در سال 83، سخنگوي نظاميان آمريكا از درگيري با نظاميان ارتش المهدي خبر داده بود؛ در حالي كه شاهدان عيني اعلام كردند كه در اين حمله وحشيانه تنها سه مرد و سه زن در مسجد حضور داشتند كه همگي به دست نيروهاي آمريكايي كشته شدند.

 از ديگر اقدامات صهيونيسم آمريكا در عراق مي‌توان به حضور دائمي نظاميان آمريكا به شكل «لباس شخصي» در اطراف سرداب امام زمان در سامرا اشاره كرد.

اگر چه پس از اشغال عراق، نيروهاي آمريكايي طي دو نوبت بمب‌گذاري قصد تخريب كامل سرداب مقدس را داشتند، حفظ اين مكان توسط شيعيان، آنها را از اهداف شوم خود بازنداشت.

اطلاعات موثق نشان مي‌دهد كه حجم افراد مستقر در اطراف مسجد سهله به طور مشخص هر شب جمعه افزايش مي‌يابد.

اما در عربستان نيز فعاليت گسترده نيروهاي آمريكايي صهيونيستي با همراهي كامل حكومت آل‌سعود ادامه دارد و يكي از اقدامات جالب آنها در كنترل اوضاع مكه به عنوان اولين مكان اعلام عمومي ظهور حضرت، نصب دوربين‌هاي گسترده و نمايش 24 ساعته تصاوير مكه است.

يكي از سران رژيم صهيونيستي چند سال بيش در اظهارنظري احمقانه گفته بود كه با اين اقدام مهدي شيعيان به محض ظهور در اختيار ما خواهد بود.

از سويي پايگاه آمريكا در نزديكي مكه نيز به منظور كنترل اوضاع و آمادگي براي مقابله با ظهور همواره به حالت آماده‌ باش است و نيروهاي مستقر در آن از جمله نيروهاي زبده و آموزش ديده‌اند.

روش‌هاي برخورد ايدئولوژيك و اظهارات روساي رژيم صهيونيستي در جهت مقابله با ايران و مسلمانان در كنار اقدامات عملي آنها در كنترل اوضاع كشورهاي اسلامي، نشان مي‌دهد كه صهيونيسم جهاني از مسئله آخرالزمان و ظهور منجي شيعيان بشدت هراس دارد و تمام امكانات خود را براي مقابله با حضرت حجت به كار بسته و به طور قطع مي‌كوشد تا از آنچه حتمي است، فرار كنند .

یکی از یاران امام زمان و شفا گرفته از امام حسین که آمریکایی ها برای تخلیه اطلاعاتی و یافتن امام زمان
در بدر دنبال او میگردند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر